Harvest Moon - Hero of Leaf Valley [PSP] --parte 2--



ESTE DETONADO FOI SEPARADO EM PARTES
--PARTE 01--



OBS:se você está lendo este anuncio significa que o detonado tem partes em inglês, por quê nem tudo foi traduzido, mais fique tranquilo logo todas as partes terão sido traduzidas


Eventos

Neste jogo existem 16 linhas da história principal. Clique em cada um ir para sua descrição e explicação passo a passo. Além disso, veja abaixo Como salvar Vale Folha de ganhar o jogo.

# 1. Tiro para as Estrelas (Alice)
# 2. O Conto do Mist Azul e Swallowtail Azure (Lyla)
# 3. O Conto dos Animais Ameaçados (Gwen)
# 4. O Conto da Semente de Batata de Ouro (Dia)
# 5. O Conto do vestido da Deusa da Colheita (Gina)
# 6. O Conto do Concurso do Bolo (Katie)
# 7. O Conto do Passaro Azul (Aurelia)
# 8. O Conto do Templo da Deusa da Colheita (Harvest Goddess)
# 9. O Conto do Peixe Prateado (Joe, Kurt)
# 10. A velha cerejeira (Tim, salsa)
# 11. O Renascimento do Festival da Colheita Verdadeira (Woody, Wallace, Martha)
# 12. A Pintura Santa (Chester)
# 13. O conto do Cavalo Campeão (Bob)
# 14. Fossil, o Segredo (Rudolph)
# 15. Louis, o Inventor (Louis)
# 16. Baker, o Lendario (Ronald)

Requisitos para salvar o Vale






Para salvar o vale você deverá fazer uma destas opções:
Complete pelo menos 3 eventos "Tourist Spot"
Ter 50.000G até o 2º ano ou fazer o evento Mecha
Complete pelo menos 3 eventos "Nature Preserve"




 Você pode vê-los divididos em suas categorias abaixo:
 

Nature Preserve Eventos Ponto turístico Eventos
O Conto do Mist Azul e Swallowtail Azure
O Conto dos Animais Ameaçados
O Conto da Semente de Batata de Ouro
O Conto do Pássaro Azul
O Conto do Peixe Prata
A velha cerejeira
 F
ossil, o Segredo
O conto do vestido da Deusa da Colheita
O Conto do Concurso do Bolo
O Conto do Templo da Deusa da Colheita
O renascimento do Festival da Colheita Verdadeira
A Pintura Santa
O conto do Cavalo Campeão
Louis, o Inventor
Baker, o Lendario

Coisas para manter em mente

Nível de amizade: nível A amizade é um reflexo da ternura de um personagem para você, e é medido em pontos de amizade (FP). Você pode ver a quantidade de pontos de amizade um determinado personagem tem com você, verificando sua mesa em sua casa. Você precisa aumentar a sua amizade com personagens para ver certas sub-eventos, por isso é importante para elevar os seus níveis de amizade, sempre que você tem a chance. Dar presentes, falar com eles, mesmo o pouco diálogo com a Deusa H. no início do jogo irá aumentar alguns personagens FP automaticamente.
 
Cronograma: Sub-eventos só são capazes de ser concluída entre um determinado período de tempo de dias durante o ano. Se você não for capaz de completar uma necessária sub-evento durante sua estrutura de tempo disponível, você pode falhar o  evento. A maioria das sub-eventos ocorrem somente durante o tempo claro ou nublado.
 
Requisitos: Você notará que cada sub-evento listados nesta página tem uma linha de requisitos. Alguns eventos sub-realmente não tem quaisquer requisitos para experimentá-lo, mas muitos requerem um personagem para estar em um nível de amizade certas ou para você ter algum item específico (s) com você.
 
Eventos necessário / não-necessários: Como você pode ver a partir das caixas com códigos de cores acima, alguns dos eventos sub-in cada caminho são necessários para completar o evento, e algumas não são. Você não tem que ver o não-necessária (luz verde) sub-eventos, mas eles oferecem uma oportunidade para elevar o nível de um personagem a amizade e desenvolver a história de que o evento um pouco mais. A cor azul sub-eventos são aqueles que ocorrem no ano 3, depois que você já salvou o Leaf Valley
 
Salvar o seu jogo: Ao jogar através de todos esses eventos, você pode perceber que você perdeu um evento depois de que seja tarde demais. Felizmente, o jogo tem muitos arquivos salvar você pode utilizar. Seria uma boa idéia para salvar o seu jogo, muitas vezes e em vários slots de salvar arquivos para que você possa ter sempre um back-up de alguns dias / semanas.









Evento 1: Shoot for the Stars

Tipo de Caminho do evento: Nature Preserve
Personagem principal envolvidos: Alice

Este é o caminho história principal do jogo. Trata-se de funcionários do Funland (Alice, Charles, e Renton), causando problemas na cidade com as suas criações mecânicas e tentando assumir o Vale para construir um parque de diversões. Você terá que acumular 50.000 G até o final do ano 2 para concluir este evento, que é considerado um valor razoavel se você for experiente em HM, eu consegui 30000 no verão apenas minando,com vacas e plantando. Caso contrário você terá que se concentrar na preservação da natureza ou fins ponto turístico.

01/01: Chegando na Cidade

Quando: Ano 1, Primavera 1
Onde: Sua fazenda
Requisitos: ---

Você acabou de herdar fazenda do seu avô. Pode parecer um pouco intimidante, mas a colheita Sprites e Harvest Goddess ajudar você a começar. A Deusa da colheita também pede-lhe três perguntas e suas respostas irão ajudar a determinar os níveis de partida da amizade de pessoas em Folha Valley.

Os aldeões níveis seguintes "amizade com sobem se você escolher:
Primeira resposta a todos os 3 perguntas: Bob, Chester, Dia, H. Goddess, Joe, Louis, Nak, e Wallace
Segunda resposta para todas as três perguntas: Charles, Gina, Katie, Kurt, Nic, Renton, Ronald, e Rudolph
Respostas mistas para a 3 perguntas: Alice, Aurelia, Flac, Gwen, Lyla, Martha, Salsa, Tim, e Woody

02/01: Funland

Quando: Ano 1, Primavera 3
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Alice, Charles, e Renton parar por sua fazenda para dizer-lhe que planeja construir um parque de diversões no lugar da Folha Valley. Eles dizem que você pode comprá-los para fora para 50.000 G, mas talvez haja outras maneiras ...

03/01: tentando convencê-lo

Quando: Ano 1, Primavera 23
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

04/01: The Sign

Quando: 1 Ano, 8 de Verão
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Bob avisa que os funcionários Funland estão tramando algo.

1-5: Tensão

Quando: Ano 1, Fall 28
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Katie também avisa sobre Funland, e menciona algum tipo de pássaro mecânico deles.

06/01: Bird Mecânica Misteriosa

Quando: Ano 1, Winter 2
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Um pássaro grande robô está aterrorizando Vale Folha!

07/01: Evento Mecha # 1 (Crow)

Quando: Ano 1, Winter 2
Onde: Lyla / Loja Louis
Requisitos: ---

A mecha primeiro mini-jogo começa - você deve pegar todos os alimentos que está crescendo na área próxima para que o corvo mecânica não terá qualquer alimento a ser usado para energia.

08/01: Louis Steps Up

Quando: Ano 1, Winter 5
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você não vê evento 1-7 ou não bater o corvo

Se você perder o evento mecha primeiro ou não pode bater o corvo, você recebe este evento.

09/01: A Mina de

Quando: Ano 1, Winter 14
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Rudolph vamos você sabe que os empregados Funland estão nele outra vez, desta vez na Mina.

10/01: Mole Mechanical?

Quando: Ano 1, Winter 20
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Tim avisa que uma toupeira mecânica está atacando na mina!

11/01: Evento # 2 Mecha (Mole)

Quando: Ano 1, Winter 20
Onde: Mine
Requisitos: ---

Este é o mecanismo segundo mini-jogo - você deve acertar a toupeira mecânico com o seu martelo duas vezes antes que possa mina de minério de cinco. Se você ganhar, você pode agora viajar para a parte mecânica da toupeira da mina.

12/01: Rudolph Steps Up

Quando: Ano 1, Winter 21
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você não vê evento 11/01 ou você não bater a toupeira

Se você perder o evento mecha segundo ou não pode bater a toupeira, você recebe este evento.

13/01: O que está acontecendo na Floresta

Quando: Ano 2, Spring 2
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Gweb pára por lhe dizer que ela pensa algo suspeito está acontecendo na floresta.

14/01: Árvore Mechanical?

Quando: Ano 2, Primavera 5
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Woody vem a sua casa para que você saiba que Funland é rasgar a floresta com seu mais recente máquina.

15/01: Evento # 3 Mecha (Árvore)

Quando: Ano 2, Primavera 5
Onde: Carpintaria
Requisitos: ---

Neste terceiro jogo mecha mini-primeiro você deve responder "Save Alice", "Stay" e "Yes". Derrubar a árvore até que ela cai.

16/01: Corrida de Cavalos

Quando: Ano 2, Spring 18
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você não concluíram evento 13-4 (caminho de Bob evento)

Você não vai ver esse evento se você tiver concluído evento 04/11 do caminho de Bob evento, uma vez que segue basicamente o mesmo caminho.

17/01: Confronte Funland na Corrida de Cavalos

Quando: Ano 2, Spring 22
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

18/01: Evento # 4 Mecha (o cavalo)

Quando: Ano 2, Primavera 22, manhã
Onde: Plaza
Requisitos: entrar na corrida

Neste mecha mini-jogo você deve bater cavalo Funland da mecha.

19/01: Corrida de Cavalos Falha

Quando: Ano 2, 25 Primavera
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você falhar o evento 18/01

Se você não pode bater no cavalo, você recebe este evento.

20/01: Aviso Deusa Harvest

Quando: 2 Ano de Verão, 10
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

21/01: Perigo no Lago

Quando: Ano 2 de Verão, 14
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: ---

Os funcionários estão em Funland mais uma vez, desta vez no lago.

22/01: Evento # 5 Mecha (Fish)

Quando: Ano 2 de Verão, 14
Onde: Lago
Requisitos: ---

Funland tem peixes robóticos no lago, mas eles já saiu pela culatra e eles precisam de sua ajuda. Se você escolher "Eu vou ajudar", você vai precisar para pescar o peixe-robô antes que o tempo se esgota para concluir este evento mecha passado. De lá, se você batido os outros 4 eventos mecha você vai continuar com a "Potencial final 3" abaixo.
Mas se você escolher "Eu não quero ajudar" e "sorry" você quer receber "Potencial final 1", "Potencial final 2"








Acabar com potencial final de 1 (Não é o melhor final)

23/01: Falhou para derrotar o Robo

Quando: 2 ano, Summer 15
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você quer perder evento 22/01, ou escolher opções de diálogo "Eu não quero ajudar" e "desculpe"

As pessoas da cidade outras salvou Alice, Charles, e Renton do robô.

1-24A: Decisão do Coração?

Quando: 2 Ano de Verão, 16 - Outono 3
Onde: Lago
Requisitos: Event 23/01

Esforços corajosos de todos tem influenciado a posição de Alice sobre a possibilidade de demolir Vale Folha ou não.

1-25A: Tempo passando

Quando: Ano 2, 5 Autumn
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-24A

Não há muito tempo antes do prazo Funland de construção.

Decisão final de Alice: 1-26A

Quando: Ano 2, Winter 26
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-25A, ou escolher "Não" e "Eu não pretendo" durante o evento 1-25C

1-27A: Funland Cancelado

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-26A e você tem pelo menos 50.000 G

Parabéns, o Vale está salvo! Alice deixa a cidade no ano 3.








Acabar com potencial de 2 (Não é o melhor final)

1-24B: Decisão do Coração de Alice

Quando: 2 Ano de Verão, 16 - Outono 3
Onde: Igreja
Requisitos: Você escolhe "ajuda" durante o evento 22/01 (Event # 5 Mecha), mas você não venceu qualquer um dos 5 eventos mecha

Você não poderia derrotar todos os robôs, mas pelo menos você tentou.

1-25B: posição difícil de Alice

Quando: Ano 2, 5 Autumn
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-24B

Alice está em uma posição difícil quando se trata do Vale, demolir ou não.

1-26B: Promessa de Alice

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-25B, e você tem pelo menos 50.000 G

Parabéns, o Vale está salvo! Alice deixa a cidade no ano 3.






Acabar com potencial final de 3 (Melhor final)

1-24C: Alice Emocional

Quando: 2 Ano de Verão, 16 - Outono 3
Onde: Igreja
Requisitos: Você bateu todos os 5 robôs a partir de eventos 07/01, 11/01, 15/01, 18/01, 22/01 

Alice agradece a salvá-la e diz que você pode vir conversar com ela sempre

1-25C: Decisão do coração de Alice

Quando: Ano 2, 5 Autumn
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-24C

Alice decidiu ajudá-lo a proteger a cidade. Certifique-se escolher "sim" e "claro" para continuar com este caminho final. Se não escolher estas opções, Alice vai sair da cidade no ano 3.

1-26C: Fim

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Evento 1-25C e você tem pelo menos 50.000 G

Parabéns, Folha do Vale está salvo! Alice fica em Valley Folha até o ano 3



                                             Outros Finais


1-26D: O Vale está salvo! (Preserve a Natureza)

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você tem menos de 50.000 G e ter concluído pelo menos 3 dos caminhos Nature Preserve evento (e completou mais natureza preservar caminhos evento do que os caminhos ponto turístico)

Parabéns, para o Vale está salvo!

1-26E: O Vale está salvo! (Ponto turístico)

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você tem menos de 50.000 G e ter concluído pelo menos 3 dos caminhos evento Tourist spot (e completou mais turísticas caminhos evento local do que a natureza preservar caminhos)

Parabéns, graças a seu esforço vale está salvo!

1-26F: Fim Falha (O Vale Demolido)

Quando: Ano 2, Winter 30
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você tem menos de 50.000 G e você não completou 3 Ponto turístico ou 3 Nature Preserve 

Você não conseguiu salvar o Vale e Funland assumiu. Você vai ser capaz de reiniciar e tente novamente que (juntamente com a manutenção de alguns de seus ativos).






Evento 2: The Tale of the Mist Azul e Swallowtail Azure

Tipo de Caminho do evento: Nature Preserve
Personagem principal envolvidos: Lyla, Salsa

A flor Névoa Azul está quase extinta no Vale. As borboletas rabo de andorinha azul que usam as flores são raros agora também. Mas Lyla e Salsa dizer que ainda é possível obter as sementes para a flor e levá-lo de volta no vale.

01/02: A flor azul Especulado

Quando: Ano 1, Primavera 18o ao 21o, 24o
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Nível Lyla é a amizade é, pelo menos, 20FP, você se encontrou com Salsa, você enviou quatro culturas (não incluindo névoa flor ou kinoko)

Este evento ocorre bem cedo no jogo, por isso certifique-se de falar com Lyla cada dia e elevar seu nível de amizade. Ela e Salsa pedir-lhe para ajudá-los a trazer de volta a flor da névoa azul no vale e dar-lhe uma "semente de flor azul Mist". Não plantá-la embora ainda!

02/02: Um lugar para plantar a semente

Quando: Ano 1, Summer segundo ao sexto (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Lyla tem um coração (30FP), que expediu oito culturas (não incluindo névoa flor ou kinoko)

Neste caso você planta a semente na Primavera Harvest Goddess e terá de água todos os dias. (Se você acidentalmente já plantou a semente antes deste evento, você pode comprá-lo na loja de Lyla.)

2-3: Rumores sobre a borboleta azul

Quando: Ano 1, Verão 9 a 12, 14. 12:00 pm-5: 12:00 ou 06:00-12: 12:00
Onde: Café ou Bar
Requisitos: Você conheceu Woody e Wallace, que expediu 12 culturas (não incluindo névoa flor ou kinoko)

Woody e Wallace confirmar que lembro de ter visto a borboleta Swallowtail Azure nas costas do Vale no dia.

2-4: Seja otimista

Quando: Ano 1, Verão 11-30 (claro ou nublado)
Onde: Spring Harvest Goddess
Requisitos: Você foi regar a Blue Mist semente / flor todos os dias

A flor tem murchas, mas Parsley e Lyla estão otimistas de que ele será capaz de crescer no próximo ano. Não se preocupe com tendência para a flor murcha anymore. (Você não será capaz de comprar a semente da névoa azul na loja de Lyla mais após este evento)

05/02: A flor murcha e amor não correspondido

Quando: Ano 1, Fall 7 a 11 (claro ou nublado)
Onde: Spring Harvest Goddess
Requisitos: Nível Lyla é a amizade é, pelo menos, 50FP

06/02: O ódio de Inverno

Quando: Ano 1, Winter 24a-28o (claro ou nublado)
Onde: Loja de Lyla
Requisitos: Você conheceu Louis e Lyla nível de amizade é, pelo menos, 60FP

Lyla expressa o seu desagrado para o Inverno

2-7: Crush on Louis

Quando: Ano 2, Primavera 9o-14a (claro ou nublado)
Onde: Loja de Lyla
Requisitos: Você conheceu Louis

08/02: This Year for Sure

Quando: Ano 2, Summer segundo ao sexto (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Você conheceu Louis

É a sua segunda chance de crescer a flor Névoa Azul. Como da última vez, certifique-se de regar as sementes todos os dias. Louis faz uma promessa que ele vai tirar uma foto do rabo de andorinha azul uma vez as flores desabrocharem.

09/02: A Flor floresceu

Quando: Ano 2, Summer 11-29 (claro ou nublado)
Onde: Spring Harvest Goddess
Requisitos: Blue Mist flor floresceu

Mantenha molhar a planta todos os dias!

10/02: A foto da Borboleta

Quando: Ano 2, Summer 12-30 (claro ou nublado)
Onde: Spring Harvest Goddess
Requisitos: Nível Lyla é a amizade é, pelo menos, 90FP, que expediu 30 culturas

Louis consegue tirar uma foto da borboleta! Não há necessidade de continuar a regar as flores agora.

11/02: Obrigado Lyla

Quando: Ano 2, Fall 6a-9o, 11 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Nível Lyla é a amizade é, pelo menos, 100FP

12/02: Mais flores

Quando: Ano 2, Fall 26o-29o
Onde: Loja de Lyla
Requisitos: Nível Lyla é a amizade é, pelo menos, 120FP

Você recebe Mint Selvagem, Frost Pansy e sementes Stardust de Lyla e agora pode comprá-los de sua loja.

13/02: Blue Mist

Quando: 3 Ano de Verão,
Onde: Spring Harvest Goddess
Requisitos: Complete esse caminho evento (completo 11/02)

Muitas flores névoa azul mais floresceram na Primavera.






Evento 3: The Tale of the Weasel em vias de extinção

Tipo de Caminho do evento: Nature Preserve
Personagem principal envolvidos: Gwen

Um animal estranho aparece em sua fazenda, é o seu trabalho para ajudar a mantê-lo seguro Gwen! Você deve pegar um frango / vaca o mais rapidamente possível se você está pensando em ir por este caminho evento - você verá porque mais tarde.

3-1: Verificação da Farm

Quando: Ano 1, Primavera de 12 a 16 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gwen amizade é, pelo menos, 5PQ, nível de amizade com qualquer animal (exceto o seu cão) é pelo menos 1FP.

Gwen paragens de sua casa para dizer olá.

02/03: Animais em Perigo

Quando: Ano 1, Verão 9-13 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é pelo menos 10 pontos, nível de amizade com qualquer animal (exceto o seu cão) é pelo menos 20.

Gwen diz que a empresa Funland foi à procura de espécies ameaçadas de extinção na Folha Valley. Se houver algum, eles não estão autorizados a passar com os seus planos para construir Funland, então Gwen pede-lhe para olhar para alguns.

3-3: Ele fugiu

Quando: Ano 1, Fall segundo-sexto (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 15FP, nível de amizade com qualquer animal (exceto o seu cão) é pelo menos 50FP.

Você vê um animal branco correr em seu campo. Agora você pode pedir às pessoas certas em ver o animal.

Confissão de Gwen: 3-4

Quando: Ano 1, Winter 3o-8o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 30FP

Gwen explica que ela foi cuidar de um perigo branco weasel Snowball nomeado. Ela pede-lhe para ajudar a cuidar dele.

05/03: Lesão Branco Weasel

Quando: Ano 2, Primavera sexta-décima (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 40FP

Snowball é ferido por uma das máquinas Funland na floresta e Gwen quer falar com você sobre isso.

06/03: Comida Branco Weasel

Quando: Ano 2, Primavera 28th-30th/Summer segundo ao terceiro (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 50FP

Snowball é a cura, e Gwen pede-lhe para ajudar a alimentá-lo.

07/03: Conflito de Gwen

Quando: Ano 2, Summer 21o-25a (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 60FP

Gwen está lutando para tomar uma decisão sobre Snowball.

3-8: Regresso à Floresta

Quando: Ano 2, Fall primeiro ao quarto, sexto (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 70FP

Snowball está totalmente curado e é hora de libertá-lo de volta na natureza.

09/03: Hesistation

Quando: Ano 2, Fall 7o-9a, 11 e 12 (claro ou nublado)
Onde: Pike Montanha
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 75FP

10/03: Anúncio Público

Quando: Ano 2, Fall 15o-19o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 90FP

Após este evento, você deve conhecê-la novamente naquela noite para o evento 3-11.

3-11: Imagem do Weasel Branco

Quando: Ano 2, mesmo dia em que evento 10/03 19:00 - 21:00 (claro ou nublado)
Onde: Pike Montanha
Requisitos: evento complete 10/03

12/03: Reserva Natural da Weasel

Quando: Ano 2, Winter primeiro-segunda, quarto, sexto ao sétimo (claro ou nublado)
Onde: Carpintaria de Woody
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 100FP

Snowball é finalmente seguro e este caminho evento é limpo!

13/03: uma patrulha

Quando: Ano 2, Winter 12-16 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 110FP

Gwen pede para você ajudá-la a olhar por cima do habitat Snowball

14/03: patrulha 2

Quando: Ano 2, Winter 22o ao 28o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Gwen é, pelo menos, 120FP

15/03: Acreditar

Quando: Ano 3, a qualquer hora
Onde: Carpintaria de Woody
Requisitos: evento Completed 12/03

Você vai ver a doninha branca aparece na montanha Pike.






Evento 4: The Tale of a semente de batata de Ouro

Tipo de Caminho do evento: Nature Preserve
Personagem principal envolvidos: Dia

Nesta história, o personagem principal líder é seguido por Tim Dia. Esta é a história de como Tim encontrou um mapa do tesouro no Villa Dia e os três, então você vai descobrir uma nova espécie chamada de batata de Ouro.

* Nota: As flores são contados como item enviado. No entanto, produtos lácteos e os cogumelos não são contados.

01/04: Dia da mansão

Quando: Ano 1, Summer quarto-oitavo
Onde: Clove Villa
Requisitos: Nível Dia da amizade é, pelo menos, 35FP, você se encontrou com Gina / Martha e Dia está dentro da Villa Clove quando você visita.

Dia precisa de sua ajuda na mansão!

02/04: O presente

Quando: Ano 1, Summer 18o-22o
Onde: Clove Villa
Requisitos: Dia amizade é pelo menos 45 pontos, e ela está dentro de Clove Villa.

Dia passa a maior parte de seu tempo dentro da casa, mas depois de falar com você ela decide que quer experimentar o mundo exterior.

03/04: The Treasure Map

Quando: Ano 1, Fall segundo-sexto
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 60FP e que você conheceu Tim.

Tim tem um mapa do tesouro que ele quer compartilhar com você. Ele é algo com certeza está enterrado no Terra Sagrada no vale.

04/04: Rumor de floresta Sagrado

Quando: Ano 1, Outono 11 a 15 (claro ou nublado)
Onde: Carpintaria de Woody
Requisitos: Você conheceu Woody (Ele também deve estar na carpintaria para este evento a ocorrer), o evento ocorreu 4-3

Woody não tem certeza sobre qualquer tipo de tesouro sendo enterrado no vale, mas ele aponta para ele. Ele acha que é principalmente uma perda de tempo embora.

05/04: Vamos perguntar ao ancião

Quando: Ano 1, Fall 20o ao 24o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Nível Dia da amizade é, pelo menos, 70FP, o evento ocorreu 4-3

Dia quer ir verificar os registros da Igreja velha para quaisquer pistas para este tesouro.

06/04: Floresta Sagrada descoberto

Quando: Ano 1, Winter terceiro-sétima (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, dois corações (80FP), você enviou pelo menos 16 culturas, o evento ocorreu 4-3

Dia descobriu a Terra Sagrada! Há um enigma dentro, e você recebe nove sementes de batata. Você deve plantar estas sementes no campo Nesta terra sagrada e não se esqueça de regá-las todos os dias.

07/04: Seed Potato descoberto

Quando: Ano 1, Winter 4a-29o
Onde: Terra Sagrada
Requisitos: Você já enviados pelo menos 20 culturas

As plantas de batata têm crescido eo padrão dessas culturas em direção a pontos que mais sementes: sementes de batata de Ouro. No dia seguinte, estes 9 sementes são plantadas na mesma área.

08/04: A semente de batata

Quando: Ano 1, Winter 5o - 29o ou Ano 2, Primavera primeiro ao segundo (não mais que três dias após o evento de 07/04)
Onde: Terra Sagrada
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 85FP e ela está na Terra Sagrada

Dia continua a cuidar das plantas em crescimento.

09/04: Os brotos de batata

Quando: Ano 1, Winter oitavo ao vigésimo nono ou Ano 2, Primavera primeiro ao sexto (não mais que quatro dias após o evento de 07/04)
Onde: Terra Sagrada
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 90FP e ela está na Terra Sagrada

Dia está animado para ver que as plantas começaram a brotar e diz youthat ela vai deixar você saber se há mudanças mais para as culturas.

10/04: A colheita de batatas de Ouro

Quando: Sete dias após o evento de 07/04
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: amizade Dia está em mais de dois corações (pelo menos 95FP), você enviou pelo menos 28 culturas

As culturas estão finalmente prontos para serem colhidos.

11/04: Golden Partido Potato

Quando: de 2 anos, Summer 2o-6a
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Nível Dia da amizade é, pelo menos, três corações (pelo menos 110FP), você enviou pelo menos 32 culturas

O evento está completo! As batatas douradas com sucesso cresceu e Dia é uma festa da cidade para as batatas.

12/04: O Poder da Batata de Ouro

Quando: Ano 2, Winter primeiro-segunda, quarto, sexto ao sétimo (claro ou nublado)
Onde: Carpintaria de Woody
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 100FP

Dia apresentadas as batatas de ouro para ser pesquisado e recebeu uma resposta dos pesquisadores.

13/04: Dia de sonho

Quando: Ano 2, Winter 12-16 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 110FP

Dia para você expressa seu desejo de tornar-se um autor

14/04: Golden Emotion

Quando: Ano 2, Winter 22o ao 28o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: Dia amizade é, pelo menos, 120FP

Sementes de batata dourada estão agora disponíveis na loja de Lyla.

15/04: A Loja Abandoned

Quando: Ano 3, a qualquer hora
Onde: Plaza
Requisitos: Concluído um caminho evento de 4, 9, 11 ou 12

A Loja Abandoned aparecerá na praça. Depois de completar evento 11/04, a loja vai vender doces abandonados batata dourada.

16/04: Trata Batata de Ouro!

Quando: Ano 3, a qualquer hora
Onde: vills Clove
Requisitos: evento Completed 11/04

Dia explica como ela está feliz em começar a vender ela trata de batata dourada na loja de Woody novo dom.






Evento 5: O Conto do vestido Deusa da Colheita

Tipo de Caminho do evento: ponto turístico
Personagem principal envolvidos: Gina

A cidade ao lado da sua está segurando um concurso para fazer um vestido desenhado para a deusa da colheita. Gina quer apresentar um vestido também, e ela precisa de sua ajuda projetá-lo. Para ajudar a este progresso caminho evento, certifique-se de aumentar o seu nível de amizade com Gina conversando com ela muitas vezes e dando-lhe presentes.

No ano 3, se você tiver concluído este caminho evento, Gina vai projetar um equipamento novo para você também!

01/05: Conversa Gina e Katie

Quando: Ano 1, Primavera de 12 a 17 (claro ou nublado)
Onde: Mercearia Ronald
Requisitos: nível de Gina é amizade, pelo menos, 20FP, você se encontrou com Katie

Gina e Katie achar que eles tanto gostam de lidar com as roupas.

02/05: Gina Consulations

Quando: Ano 1, Verão 9-13 (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 25FP

Gina quer entrar em um vestido (desenhado para a deusa da colheita), em um concurso que uma cidade vizinha está segurando. Certifique-se de responder "sim" quando ela pede a sua opinião.

03/05: Questionando a Priest

Quando: Ano 1, Summer 14o ao 18o
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 30FP

Chester conhece uma grande quantidade sobre a deusa da colheita e assim por Gina quer ir falar com ele.

04/05: O Design do vestido

Quando: Ano 1, Summer 19o-23o (claro ou nublado)
Onde: Clove Villa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 40FP, você se encontrou com Katie e Dia

Katie voluntários para ajudar a Gina com seu vestido. (Events 5-4, 5-5, 5-6 e deve ser feito um após o outro, se possível)

05/05: Questionando a Deusa da Colheita

Quando: Ano 1, Summer 19o ao 28o (claro ou nublado)
Onde: Deusa da Primavera
Requisitos: Você já viu evento 04/05

A Deusa da Colheita apoia os esforços de Gina e diz que pode ajudar se você trazê-la de um fio de seda, que podem ser comprados na loja Louis. (Events 5-4, 5-5, 5-6 e deve ser feito um após o outro, se possível)

06/05: O fio de seda

Quando: Ano 1, Summer 19o ao 26o, 28 - Fall 3
Onde: Loja Louis
Requisitos: Você conheceu Louis

Depois de visitar Louis, ele lhe diz que ele não tem o fio, mas que poderia haver algum na Villa Clove. (Events 5-4, 5-5, 5-6 e deve ser feito um após o outro, se possível)

Luta Gina e Dia de: 07/05

Quando: Ano 1, Fall 4-12 (claro ou nublado)
Onde: Clove Villa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 70FP, que conheceu Joe

Dia é ciumento que Gina tem um novo amigo em Katie. Você precisa Dia conforto e receber o fio de seda de Kurt / Joe.

08/05: Um Pedido de Colheita Deusa

Quando: Ano 1, Fall 4-13 (claro ou nublado)
Onde: Deusa da Primavera
Requisitos: Você tem o fio de seda com você

Você dá o fio de seda para a Deusa da Colheita e ela tem os sprites da colheita ir trabalhar com ele.

09/05: Silk do arco-íris

Quando: Ano 1, Fall 16o-20a (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 80FP

O fio de seda se transformou em um pano lindo arco-íris e da Deusa oferece a você pessoalmente.

10/05: Cumprindo a seda do arco-íris

Quando: Ano 1, Fall 16o-24a
Onde: Clove Villa
Requisitos: Você tem o pano de arco-íris e Gina está no Villa Clove

Gina está animado para ser capaz de usar o arco-íris de seda e está pronta para começar a trabalhar no vestido de agora.

11/05: O vestido é Feito

Quando: Ano 1, Winter 25o - 29o
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 100FP

12/05: A aceitação do vestido

Quando: Ano 2, Primavera 26o-30a (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 110FP

O evento é limpo e você ajudou Gina criar um lindo vestido para a deusa da colheita. Obrigado a todos da publicidade, eles podem cancelar a construção de Funland!

13/05: Dia da Roupa

Quando: Ano 2, Summer 15o ao 19o (claro ou nublado)
Onde: Clove Villa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 120FP, e ela está no Villa Clove

Gina está trabalhando em um vestido de Dia, mas certifique-se de manter isso em segredo!

14/05: gratitudes à Deusa da Colheita

Quando: Ano 2, Fall primeiro ao quarto, sexto (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 130FP

Gina quer dizer, graças à Deusa da colheita, mas precisa de sua ajuda.

15/05: Repórteres Revista

Quando: Ano 2, Fall 15o-19o (claro ou nublado)
Onde: Quando você sair de sua casa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 135FP

Repórteres da revista ter vindo para a cidade interessada no pano de arco-íris.

16/05: The Secret

Quando: Ano 2, Winter 10o-14a (claro ou nublado)
Onde: Clove Villa
Requisitos: nível de Gina amizade é, pelo menos, 140FP

Mesmo que todos os repórteres querem saber, Gina quer manter a linha do arco-íris um segredo entre vocês dois.

17/05: Dress Up

Quando: Ano 3 +, a qualquer hora
Onde: Clove Villa
Requisitos: caminho evento Completed 5 (concluída evento 5-12)

Gina fez-lhe uma roupa nova! Você pode mudar dentro ou fora dele usando o seu banheiro.






Evento 6: O Conto do Concurso Bolo

Tipo de Caminho do evento: ponto turístico
Personagem principal envolvidos: Katie

Há muito tempo atrás, a Vale Folha era famosa por suas bolo, que foi feita pela avó de Katie. Katie está pensando em fazer o bolo de novo e participando de um concurso local. Se ela ganhar o concurso, talvez ele poderia ajudar a deter a construção de Funland?

Nota: Você vai acabar tendo que ter Ovos de Ouro e leite de Ouro para este evento. E em cima do aumento do nível de Katie amizade, você também precisa se concentrar em elevar o afeto dos seus animais.

01/06: O Convite

When: Year 1, Spring 26th-30th, Summer 2nd
Where: When you leave your house
Requirements: Katie's friendship level is at least 20FP, you've met Wallace

Katie stops by your farm to invite you to the cafe.

6-2: Talking with Katie

When: Year 1, Summer 16th-20th (clear or cloudy)
Where: Plaza
Requirements: Katie's friendship level is at least 25FP

Katie is interested in what your life used to be like living in the city

6-3: Searching for the Recipe

When: Year 1, Fall 13th-17th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Katie's friendship level is at least 30FP, your friendship level with an animal (not your dog) is at least 50FP

There is a cake contest being held and Katie wants to take part. She hopes that if she wins it will draw some attention to the town and Funland won't be able to continue with their construction. She asks you to please search for your grandmother's cake recipe, which you can find in the drawer in your house.

6-4: The First Prize

When: Year 1, Fall 13th-27th (anytime after event 6-3) (clear or cloudy)
Where: Cafe
Requirements: You've gone through event 6-3

Gwen is skeptical of the cake contest and talks to you about it

6-5: Collecting the Ingredients

When: Year 1, Fall 13th-27th (anytime after event 6-4) (clear or cloudy)
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 35FP, you have Grandmother's recipe with you

You bring the recipe to Katie, who explains her real motives for participating in the contest. She needs two gold milk and gold eggs for the cake, and asks you to find them for her. You need to give her these items before event 6-13.

6-6: The Contest is Postponed

When: Year 1, Winter 9th-13th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Katie's friendship level is at least 40FP, your friendship level with an animal (not your dog) is at least 80FP

The contest has been postponed and Katie wants to take advantage of the extra time to perfect the cake recipe.

6-7: The Cake Sample 1

When: Year 1, Winter 15th-20th
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 50FP

Katie's tried baking the cake and wants you to taste-test.

6-8: The Cake Sample 2

When: Year 1, Winter 21st-25th
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 55FP

Taste-test number 2. Make sure to answer "I can wait".

6-9: The Cake Sample 3

When: Year 1, Winter 26th-29th
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 60FP

6-10: Hesitation

When: Year 2, Spring 2nd-6th, 12:00PM-5:00PM (clear or cloudy)
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 65FP

Katie's cake baking hasn't been too successful and Gwen steps in. Katie and Gwen go to Lyla's place to learn to bake.

6-11: The Wise Priest

When: Year 2, Spring 12th-14th, 16th, 19th
Where: When you leave your house
Requirements: Katie's friendship level is at least 70FP

You and Katie ask Chester about a special ingredient: Moon Drop Essence. If you have at least one girl at 3 hearts (80 FP) you'll proceed to event 6-12A, if not you'll see 6-12B.

6-12A: Moonlight Dew

When: Year 2, Spring 29th-30th, 9:00PM-12:00AM
Where: Lake
Requirements: You've met Gina, Dia, and Lyla, and one girl has at least 3 hearts

You meet one girl near the lake to make the Moon Drop Essence.

6-12B: Moonlight Dew 2

When: Year 2, Spring 30th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: You've met Kurt, Joe

You meet up with either Bob, Joe, Kurt, or Louis.

6-13: The Cake is Done!

When: Year 2, Summer 1st-5th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Completed either event 6-12A or 6-12B, you've given golden eggs and golden milk to Katie

The cake just finished baking!

6-14: Contest Triumph

When: Year 2, Summer 26th, 28th - Fall 1st (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Katie's friendship level is at least 110FP, your friendship level with an animal (not your dog) is at least 200FP

The event is completed! Katie's cake won the contest and you were a big help. Parabéns!

6-15: Original Cake 1

When: Year 2, Fall 19th-23rd, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 120FP

Katie's come up with her own cake recipe

6-16: Original Cake 2

When: Year 2, Winter 3rd-7th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 130FP

6-17: Original Cake 3

When: Year 2, Winter 17th-21st, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Katie's friendship level is at least 140FP

6-18: Katie's Request

When: Year 3+, anytime
Where: Cafe
Requirements: Completed event path 6 (completed event 6-14)

With all the cakes she's making, Katie is running low on gold milk and gold eggs at the cafe. You can now sell gold milk for 480G and gold eggs for 180G at the cafe.






Event 7: The Tale of the Blue Bird

Type of Event Path: Nature Preserve
Main Character Involved: Aurelia

This event starts when you pass the cafe and you hear beatiful music coming from someone playing an ocarina. Later, you found out that its Aurelia. The music played supposedly is able to attract the rare Blue Bird, which is said to bring happiness to anyone who sees it. Will you be able to put on a good performance and call the bird to the town?

7-1: The Sound of the Ocarina

When: Year 1, Summer 16th-19th, or 21st (clear or cloudy)
Where: Cafe/Bar
Requirements: Aurelia's friendship level at least 20FP, you've met Wallace

Wallace explains how he sometimes hears an ocarina sound coming from the lake area. He encourages you to start playing the ocarina too.

7-2: Advice to buy the Ocarina

When: Year 1, Summer 26th, 28th - Fall 1st (clear or cloudy)
Where: Cafe
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 30FP, you've met Katie and Woody.

Katie and Woody talk to you about playing the ocarina as well and suggest finding out where the ocarina music from the lake is coming from.

7-3: Ocarina Performance 1

When: Year 1, Fall 7th-11th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 40FP, you've bought an ocarina from Louis's shop.

You learn to play the ocarina, following the directional arrows on the screen.

7-4: Performance Rating 1

When: Year 1, Fall 8th-11th, 13th, 15th-16th (clear or cloudy)
Where: Woody's Carpentry
Requirements: You've met Gwen

You receive some criticism on your playing from Gwen, and she mentions that blue birds like the sound of the ocarina. (You'll receive this event even if you play terribly in event 7-3)

7-5: Performance Rating 2

When: Year 1, Winter 3rd-7th
Where: Cafe
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 50FP

You receive some criticism on your playing from Katie. You learn that since blue birds are rare, if they were to live in the Valley, Funland could not continue with their construction plans.

7-6: Ocarina Performance 2

When: Year 2, Spring 7th-11th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 60FP, you have the ocarina with you

Like in event 7-3, Aurelia helps you practice playing the ocarina. (You'll move on to event 7-7 even if you play horribly, but the dialogue will change)

7-7: True Colors

When: Year 2, Spring 9th, 11th-14th, 16th (soon after event 7-6)
Where: The Chuch
Requirements: Aurelia and Chester are both in the Church.

7-8: Ocarina Performance 3

When: Year 2, Summer 6th-9th, 11th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 70FP, you have the ocarina with you

Katie and Gwen would like to hear you play the ocarina and maybe call the blue birds.

7-9: Don't Mind

When: Year 2, Summer 7th-18th (shortly after event 7-8)
Where: When you leave your house
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 80FP

Katie tried asking Aurelia to play the ocarina but she refused. Now she's asking you.

7-10: Childhood

When: Year 2, Summer 7th-24th
Where: The Church
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 80FP, Aurelia and Chester are both in the Church.

Aurelia explains that she refused to play the ocarina when Katie asked, but won't say why.

7-11: Try Blowing

When: Year 2, Fall 2nd-4th, 6th-7th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Aurelia's friendship level is at least 100FP

Aurelia explains why she refused, and agrees to help play the ocarina with you to call the blue bird.

7-12: Concert

When: Year 2, Fall 2nd-19th (clear or cloudy)
Where: The Church
Requirements: You have the ocarina with you, Aurelia and Chester are both in the Church.

Chester suggests you both play together to call the blue bird (if you're successful you'll go to event 7-14, if not you'll get event 7-13).

7-13: Concert attempt 2

When: Sometime shortly after event 7-12
Where: The Church
Requirements: Only if you failed event 7-12. You have the ocarina with you, Aurelia and Chester are both in the Church.

Choose "Let's play" and you can re-try the concert once per day until you succeed.

7-14: Great Day

When: Year 2, Winter 7th-8th, 10th-12th (clear or cloudy)
Where: Cafe
Requirements: Successful with event 7-12 or 7-13, Aurelia's friendship level is at least 110FP

The event is cleared and a nature preserve has been put in place in the Valley!

7-15: Ocarina Reunion

When: Year 3+, Spring/Summer/Fall 30th (clear weather)
Where: Lake
Requirements: Completed event path 7 (completed event 7-14)

On the last day of Spring, Summer, and Fall every year you can meet back up with Aurelia to play a concert.






Event 8: The Tale of the Harvest Goddess Temple

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Harvest Goddess

The story is about a hidden underground shrine that used to be often visited by people, but now it has been missing and no one knows about it. Can you find the hidden shrine?

*This event requires you finding a moonlight stone from the mine. This is a rare stone and may take a while to find, so start looking as soon as possible (room 5). Upgrading your hammer might not be a bad idea either.

8-1: The Goddess's Help 1

When: Year 1, Spring 22th-26th (clear or cloudy)
Where: Goddess Spring
Requirements: Goddess's friendship level is at least 20FP

The Goddess gives you lessons in how to deal with girls. She'll ask you questions, but your answers will not affect your friendship level with her.

8-2: The Goddess's Help 2

When: Year 1, Summer 13th-17th (clear or cloudy)
Where: Goddess Spring
Requirements: Goddess's friendship level is at least 25FP

8-3: The Goddess's Help 3

When: Year 1, Fall 4th-8th (clear or cloudy)
Where: Goddess Spring
Requirements: Goddess's friendship level is at least 30FP

8-4: The Name of the Harvest Goddess

When: Year 1, Fall 25th-29th (clear or cloudy)
Where: Goddess Spring
Requirements: Goddess's friendship level is at least 35FP

The Harvest Goddess is willing to tell you her real name, just make sure to answer "I want to know"!

8-5: Advice from the Goddess

When: Year 1, Winter 25th-29th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You have mined 20 things

The Harvest Goddess tells you that there's a shrine in the mine somewhere that's dedicated to her. If you can find it and expose it, perhaps it can act as a public attraction which would help halt Funland's construction.

8-6: The Deeper Part of the Mine?

When: Year 1, Winter 25th - Year 2, Spring 5th
Where: At the mine
Requirements: You've seen event 8-5

Rudolph guides you to an area of the mine tht may have rare moonlight stone

8-7: Security Confirmation

When: Year 2, Spring 7th-11th
Where: At the mine
Requirements: Goddess's friendship level is at least 40FP, you have mined 30 things

Rudolph thinks the mine is safe and stable enough to go searching for the shrine now.

8-8: Discovery of the Shrine Entrance

When: Year 2, Spring 16th-17th, 19th-21st
Where: When you leave your house
Requirements: Goddess's friendship level is at least 50FP, you have mined 40 things

Rudolph found the entrance to the shrine, but he nees a key to get in. Maybe the Harvest Goddess can help? (you can now enter the underground shrine door at the mine)

8-9: Where's the Key?

When: Year 2, Spring 16th-26th (clear or cloudy)
Where: Goddess Spring
Requirements: You've seen event 8-8

The Harvest Goddess needs a moonlight stone to make the key, hopefully you've found one!

8-10: Found the Key

When: Year 2, Fullmoon (29/30th) of any season. 6:00PM - 12:00 AM
Where: Goddess Spring
Requirements: You have a moonlight stone with you

After bringing a moonlight stone to the Goddess, she can now make the key

8-11: The Door Opens

When: Year 2, Spring 30th-Fall 6th
Where: At the mine
Requirements: You saw event 8-10

8-12: Announcement

When: Year 2, Fall 11th-15th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Goddess's friendship level is at least 80FP

The event is cleared and you've opened the Havest Goddess underground temple to the public. Maybe now Funland will stop their construction.

8-13: All You Can Eat

When: Year 3+, anytime
Where: Goddess Spring
Requirements: Completed event path 8 (completed event 8-12)

The Harvest Goddess is in a good mood because of all the vegetables she's been getting. All vegetable selling price is increased by 10G.






Event 9: The Tale of the Silver Fish

Type of Event Path: Nature Preserve
Main Character Involved: Joe, Kurt

This event path is about a rumored fish that can only be caught during the full moon of each season ( 29th and 30th). It apparently lives in the deepest part of Lake Mallard. Will you be able to catch it?

Note: It is advisable that you have Fishing Rod DX if you do this event path. But either before or after event 9-1, you'll need to buy the fishing pole from Louis's Item Shop.

9-1: Fishing with Joe

When: Year 1, Spring 9th-25th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Joe's friendship level is at least 5FP

Joe will come by and talk to you about fishing.
*You won't see this event if you've already bought a fishing pole

9-2: Woodie's Concern

When: Year 1, Fall 26th, 28th - Winter 3rd, 5th, 10th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Joe or Kurt's friendship level is at least 30FP , you've met Woody

Woody tells you about his grandsons Kurt and Joe and asks you to help them if they ever need anything.

9-3: Fishing in the Village

When: Year 1, Winter 22nd-27th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You've caught a fish before

Joe refuses to see the town be destroyed by Funland and has a plan that involves fishing. Since you've been fishing before, Joe approaches you.

9-4: Fishing for Newbies

When: Year 2, Spring 9th-23rd, Tuesdays/Thursdays (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: You've caught at least 5 fish and met Katie

Joe explains that his plan involves catching the legendary Silver Fish from Mallard Lake. If you did, then a nature preserve could be set up for it.

9-5: The Message from the Goddess

When: Year 2, Summer 5th-11th (clear or cloudy)
Where: Carpentry
Requirements: Joe's friendship level is at least 40FP

The Harvest Goddess shows up and confirms the thought that a nature preserve could be set up if there is proof the Silver Fish exists.

9-6: The Phantom Fish is Found?

When: Year 2, Summer 16th-30th, Tuesdays/Thursdays (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: You've caught at least 10 fish

9-7: Hand-made Fishing Rod

When: Year 2, Summer 16th - Fall 7th, not Tues./Thurs. (at night)
Where: Carpentry
Requirements: Joe's friendship level is at least 80FP

Kurt has made a custom fishing pole, designed specifically for catching the Silver Fish. He gives it to you to help you in your efforts.

9-8: The Phantom Fish!

When: Year 2, Summer 30th, Fall 14th-15th, 30th (celar weather) at night
Where: Lake
Requirements: You caught the silver fish

You can start trying to fish for the Silver Fish with Kurt's new fishing rod. You have to fish at the lake at night and be patient, but eventually you'll catch it.

9-9: The Moonlit Lake at Night

When: Year 2, Fall 7th-21st, Tues/Thurs (clear or cloudy) at night
Where: Lake
Requirements: You've caught at least 15 fish

Joe has been fishing for a while but with no luck

9-10: It's on the Magazine

When: Year 2, Fall 12th - Winter 28th, 12-4PM (11 days after event 9-8)
Where: Cafe
Requirements: Joe or Kurt's friendship level is at least 90FP

Congrats, the silver fish's scales have become famous, helping put Leaf Valley on the map!

9-11: The Phantom Fish Amulet

When: Year 3+, anytime
Where: Lake
Requirements: Completed event path 9 (completed event 9-10)

Kurt tells you that he's decided to design a silver fish amulet type of thing

9-12: The Abandoned Shop

When: Year 3+, anytime
Where: Plaza
Requirements: Completed either event path 4, 9, 11, or 12

The Abandoned Shop will appear in the plaza. After completing event 9-10, the abandoned shop will sell Silver Fish Charms.






Event 10: The Hundred Year Old Cherry Tree

Type of Event Path: Nature Preserve
Main Character Involved: Tim, Parsley

As you know, there are lots of cherry blossom trees in Leaf Valley, and apparently there's a very old cherry tree that has been in this area for 100 years. Wouldn't the news of the 100 year-old cherry tree be able to help to stop the construction? Basil and Tim are going to search for it!

The event has two paths, one for Tim and one for Parsley. Whichever you choose to take, make sure to raise that person's friendship level.

10-1 (Tim): Legendary Painting

When: Year 1, Summer 9th-13th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 20FP

This event is actually more related to event path 12 - The Holy Masterpiece. Tim stops by your farm and has some "juicy news" about an amazing treaure.

10-1 (Parsley): Parsley's Departure

When: Year 1, Fall 2nd-6th
Where: When you leave your house
Requirements: Parsley's friendship level is at least 30FP

Parsley has to leave the town for a little while but wil be back soon.

10-2 (Tim): Map to the Sacred Land

When: Year 1, Summer 26th, 28th - Fall 1st (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 30FP

Tim has found a treasure map! It apparently leads to the Sacred Land area.

10-2 (Parsley): Parsley's Return

When: Year 1, Fall 26th-27th, 29th -Winter 1st
Where: When you leave your house
Requirements: You saw event 10-1 (Parsley)

Parsley is back from his adventure around the world and he's brought you a present.

10-3 (Tim): The Fossil

When: Year 1, Fall 16th-20th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 40FP

Tim has plans to find a fossil in the mine that he thinks could sell for a bunch of money. He hopes that he can sell it for enough to buy out Funland from doing their construction.

10-3 (Parsely): The Presence of the 100 Yr.-Old Cherry Blossom Tree

When: Year 1, Winter 6th-10th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Parsley's friendship level is at least 50FP (higher than Tim's) and you have not seen event 10-4 (Tim).

If you experience this event, you'll follow Parsely's route from now on. Parsley wants you to get some special kind of lumber from the forest.

10-4 (Tim): The Presence of the 100 Yr.-Old Cherry Blossom Tree

When: Year 2, Spring 9th-23rd, Tuesdays/Thursdays (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Tim's friendship level is at least 50FP (higher than Parsley's) and you have not seen event 10-3 (Parsley).

If you experience this event, you'll follow Tim's route from now on. Tim tells you about the 100-year old Cherry Tree which is somewhere in the forest. Tim can't tell you too much about it but Parsley can and asks you to go find some special lumber from the forest.

10-5: Getting Lumber

When: Year 1, Winter 6th-18th (clear or cloudy)
Where: Carpentry
Requirements: You've experienced either event 10-3 (Parsley) or 10-4 (Tim)

Woody has some deep-forest lumber and is willing to give some to you.

10-6: Leave it to Parsley/Tim

When: At least one day after event 10-5, until Winter 20th
Where: Cafe
Requirements: You experienced event 10-5

You hand over this deep-forest lumber to Parsley, who can now conduct some research on the rare tree.

10-7: Location Found

When: Year 2, Spring 6th-10th
Where: When you leave your house
Requirements: Tim or Parsley's friendship level is at least 55FP

Parsley has found where the 100-year old cherry tree is, but there's a bit of a problem.

10-8: 100 Years Cherry Tree Sapling is Found

When: Year 2, Spring 26th-30th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim or Parsley's friendship level is at least 60FP

Another younger version of this tree has been discovered but its life is being threatened by surrounding trees. You must chop some of them down to save the tree's life.

10-9: The Passageway

When: Year 2, Summer 8th-13th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim or Parsley's friendship level is at least 65FP

The rare cherry tree is thriving now and a nature preserve has been set up to protect it - the event path is cleared!

10-10: Treasure Found 1 (Tim)

When: Year 2, Fall 18th-22nd (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 70FP

Tim believes he's found some new rare seeds and gives you scorn, watermelon, and strawberry seeds.

10-10: Treasure Found 1 (Parsley)

When: Year 2, Fall 1st-5th
Where: When you leave your house
Requirements: Parsley's friendship level is at least 70FP

Parsley tells you he'll be leaving town for a while to visit a girl that he likes (Popurri? :D)

10-11: Treasure Found 2 (Tim)

When: Year 2, Winter 2nd-6th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 70FP

Tim has some extra lumber and gives it to you. Como pensativo!

10-11: Treasure Found 2 (Parsley)

When: Year 2, Fall 27th - Winter 1st
Where: When you leave your house
Requirements: You saw event 10-10 (Parsley)

Parsley's back from his trip

10-12: Treasure Found 3 (Tim)

When: Year 2, Winter 15th-19th
Where: When you leave your house
Requirements: Tim's friendship level is at least 80FP

10-13: Cherry Blossom Seed

When: Year 3+, anytime
Where: Lyla's Shop
Requirements: Completed event path 10 (completed event 10-9)

Cherry blossom seeds are being bought by Lyla's shop for 90G each.






Event 11: The Rebirth of the True Harvest Festival

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Woody, Wallace, Martha

This story is about Martha, who wants to leave a memory of the valley before it gets demolished to Funland. So Woody and Wallace are helping her accomplish her wish - hopefully you can help too.

In year 1, make sure to raise your friendship level with Woody, Wallace, and Martha a bit.

11-1: Grandfather's Friend 1

When: Year 1, Summer 16th-20th (clear or cloudy)
Where: Beach
Requirements: You've met Martha, her friendship level is at least 10FP

Martha was a friend of your grandfather, Gus.

11-2: Grandfather's Friend 2

When: Year 1, Fall 15th-19th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You've met Woody, his friendship level is at least 15FP

Woody was also a good friend of your grandfather.

11-3: Grandfather's Friend 3

When: Year 1, Winter 11th-16th
Where: When you leave your house
Requirements: You've met Wallace, his friendship level is at least 15FP

Wallace was yet another of his friends and shows you one of his favorite spots in the Valley.

11-4: For Dia

When: Year 2, Spring 6th-11th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Woody's, Martha's, or Wallace's friendship level is at least 30FP

Woody, Wallace, and Martha ask you to find the old Harvest Goddess statue that used to stand at the Goddess Spring so that you can have a true Harvest Festival like the old days, especially for Dia.

11-5: It's Torn Apart

When: Year 2, Spring 6th-15th
Where: Goddess Spring
Requirements: You experienced event 11-4

You find where the statue used to be but it's in pieces. You can take the fragment of the statue that you find to Woody - maybe he can help.

11-6: The Carpenter's Wish

When: At least one day after event 11-5 (clear or cloudy)
Where: Carpentry
Requirements: You have the Goddess statue fragment with you

Woody feels confident that he can rebuild the statue, but it will take some time.

11-7: Woodie's Messege

When: Year 2, Spring 7th-25th (clear or cloudy)
Where: Clove Villa
Requirements: You experienced event 11-6

Martha gives you a care package to deliver to Woody and Wallace.

11-8: Addition

When: Year 2, Spring 7th-30th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: You have Martha's care package with you

Woody and Wallace are happy to receive the gift and continue their discussion of the statue.

11-9: Nearly Completed Statue

When: Year 2, Summer 28th - Fall 1st (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Woody's, Martha's, or Wallace's friendship level is at least 40FP

The statue is almost completed, and Woody let's you sneak a peak.

11-10: Completion of the Goddess Statue

When: Year 2, Fall 10th
Where: When you leave your house
Requirements: You experienced event 11-9

The statue is complete and the true Harvest Festival is back in the Valley!

11-11: Thanks to Everyone

When: Year 2, Winter 8th-12th
Where: Plaza
Requirements: You experienced event 11-10

Perhaps now that the Harvest Festival has been re-established in Leaf Valley, it will be more of a tourist spot and halt Funland's construction.

11-12: The Enthusiastic Woodie (The Abandoned Shop)

When: Year 3+, anytime
Where: Plaza
Requirements: Completed either event path 4, 9, 11, or 12

The Abandoned Shop will appear in the plaza. After completing event 11-10, the abandoned shop will sell Woody's Gift.






Event 12: The Holy Masterpiece

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Chester

There once used to be an underground church in Leaf Valley, where there is a legendary painting of the Goddess. Will you be able to help Chester find the painting? Maybe it could produce a tourist spot that could help stop Funland's construction.

If you plan on pursuing this event path, it's a good idea to upgrade your hammer if possible and dig at the mine often. You will need to give Chester a mineral crystal, blue rock, orichalcum, and rare metal.

12-1: The Legendary Painting

When: Year 1, Summer 9th-13th
Where: When you leave your house
Requirements: Friendship level with Tim is at least 20FP

12-2: Underground Church

When: Year 1, Fall 1st-5th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: You have mined at least 20 things

Charles and Renton want to explore the underground area of the church to see a legendary painting, but Chester refuses to let them in.

12-3: Finding the Underground Entrance

When: Year 1, Fall 6th-9th
Where: Church
Requirements: Chester's friendship level is at least 20FP

Chester and you search for the basement for the painting but Aurelia is upset that you guys made a mess in the process.

12-4: Suspicious Monument

When: Year 1, Fall 11th-27th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: You saw event 12-2

Chester found a large rock blocking a path and is convinced it leads to the basement..

12-5: Found the Underground

When: At least one day after event 12-4, until Winter 4th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Chester's friendship level is at least 30FP
Chester has found a way to get to the basement!

12-6: Chester's Request

When: Year 1, Winter 8th-12th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You have mined at least 30 things

Chester needs you to bring him some ore to help him with the painting. Make sure you've spent time digging at the mine for orichalcum, mineral crystal, rare metal, and blue rock.

12-7: Looking Forward

When: At least one day after event 12-6, until Winter 29th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: You you have at least one orichalcum, mineral crystal, rare metal, and blue rock with you

You hand the ore over to Chester, but he can't show you exactly what he's doing with them.

12-8: The Holy Painting

When: Year 2, Spring 1st-7th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You have mined at least 40 things

The event is complete, the painting is finished, and Chester can display it for the public to see!

12-9: Goddess Tale 1

When: Year 2, Spring 21st-27th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Chester's frienship level is at least 40FP

Chester shares with you his knowledge of the Harvest Goddess. Make sure to answer "yes".

12-10: Goddess Tale 2

When: Year 2, Summer 5th-12th
Where: Lake
Requirements: Chester's frienship level is at least 50FP

Answer "okay".

12-11: Goddess Tale 3

When: Year 2, Fall 7th-14th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Chester's frienship level is at least 60FP

12-12: Goddess Tale 4

When: Year 2, Fall 24th-30th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Chester's frienship level is at least 70FP

12-13: Goddess Tale 5

When: Year 2, Winter 22nd-28th (clear or cloudy)
Where: Lake
Requirements: Chester's frienship level is at least 80FP

Answer "yes" to Aurelia.

12-14: The Priest's Plot

When: Year 3+, anytime
Where: Lake
Requirements: Completed event path 12 (completed event 12-8)

Chester explains how he plans on selling something at the abandoned shop. He wants to sell "Harvest Goddess Goods" to spread her love to everyone in the town.

12-15: The Abandoned Shop

When: Year 3+, anytime
Where: Plaza
Requirements: Completed either event path 4, 9, 11, or 12

The Abandoned Shop will appear in the plaza. After completing event 12-8, the abandoned shop will sell shady harvest goddess goods.






Event 13: The Tale of the Horse Champion

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Bob

Bob loves animals and after raising many of them by himself, he's dreamt of winning the horse race during the festival. By doing so, the horses at Leaf Valley would be famous, and maybe Funland would have to stop the construction.

Make sure to look after your horse and work part-time at Bob's ranch store when you have the chance to raise his friendship level. As far as the horse races in this event go, all the tracks are long distance tracks.

*You should at least pursue this path until event 13-2 because you have the chance to get a free horse from Bob!

13-1: Question about the Ranch

When: Year 1, Spring 2nd-30th (clear or cloudy)
Where: Starling Ranch
Requirements: Do the part-time job at Bob's ranch

Do part-time work for Bob at his ranch and answer "yes" afterwards.

13-2: Get a Horse

When: Year 1, Summer 2nd-6th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Bob's friendship level is at least 30FP, your total friendship level with the animals at Bob's ranch is at least 40FP, you have not bought a horse yet

This is a very important event and is recommended for everyone playing the game because Bob can give you a free horse (assuming you haven't already bought one)! Bob offers to give you a horse, and the one you get is determined by the one that you've paid the most attention to.

13-3: The Horse's Condition

When: Year 1, Summer 12th-16th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Bob's friendship level is at least 30FP, your horse's friendship level is at least 30FP

Bob and Gwen stop by to visit you and your new horse. Bob thinks he would make a great race horse.

13-4: Invitation to Join the Race

When: Year 1, Fall 15th-19th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Bob's friendship level is at least 40FP, your horse's friendship level is at least 51FP and is happy

Bob wants to make horse racing a big deal in Leaf Valley. He would love to see you and your horse compete and offers to help you train.
*note: if you complete this event you cannot experience events 1-16 through 1-19 (the mecha events)

13-5: Racing Bob

When: Year 1, Winter 6th until Year 2, Spring 16th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Bob's friendship level is at least 50FP, your horse is happy

You race against Bob's horse Butterscotch. The race is fairly long but easy. Just make suse to bring enough herbs with you to keep your horse's stamina up.

13-6: Racing Gwen

When: Anytime after event 13-5
Where: When you leave your house
Requirements: You beat Bob's horse (event 13-5)

Now Gwen wants to race you with her horse Millie. Racing her is a little tougher than Bob.

13-7: Racing Mechanical Horse FT

When: Year 2, Spring 22nd
Where: Horse Race Track
Requirements: You saw event 13-4, register for the grass race

Charles and his mechanical horse have registered for the horse race along with you, Gwen, and Bob. His 'full throttle' mecha horse doesn't do so well.

13-8: Racing Mechanical Horse ST

When: Year 2, Spring 23rd-27th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You completed event 13-7

Make sure to save before this event because if you lose you fail the event. Charles has upgraded his horse to the 'super-thouroughbred' mecha horse and wants a rematch. This horse's stats are identical to yours so race hard!

13-9: The Trial Result

When: Year 2, Summer 2nd-6th
Where: Plaza
Requirements: Bob's friendship level is at least 70FP, you beat the horse in event 13-8

Congrats, the event is complete and horse racing has become popular in the town!

13-10: A Toast

When: Year 2, Summer 7th-11th, 12:00PM-5:00PM
Where: Cafe
Requirements: Bob's friendship level is at least 80FP, you saw event 13-9

13-11: Technology and Talent

When: Year 2, Summer 17th-20th
Where: Starling Ranch Pasture
Requirements: Bob's friendship level is at least 90FP, you saw event 13-9

13-12: Horse Cookies

When: Year 3+, anytime
Where: Bob's Ranch Store
Requirements: Completed event path 13 (completed event 13-9)

The Horse Racing Track has gained a great deal of popularity and Bob has decided selling horse cookies and cakes at his Ranch supply store.






Event 14: The Secret Fossil

Type of Event Path: Nature Preserve
Main Character Involved: Rudolph

Rudolph has been working for the Funland company, but he's starting to have regrets. He has found a special fossil and asks you to help keep it a secret from them.

If you plan on completing this path, make sure to visit the mine frequently to dig. Some of the events require you to have mined a certain number of items (not mineral crystals).

14-1: Drunk Rudolph 1

When: Year 1, Summer 15th-19th, at night
Where: The Bar
Requirements: Rudolph's friendship level is at least 20FP

A slightly inebriated Rudolph tells you a story of how he started mining.

14-2: Drunk Rudolph 2

When: Year 1, Summer 29th - Fall 3rd, at night
Where: The Bar
Requirements: Rudolph's friendship level is at least 25FP

Rudolph tells you of a time that he got way too exhausted when he first started working at the mine.

14-3: The Rumor of the Fossil

When: Year 1, Fall 13th-17th, at night
Where: The Bar
Requirements: Rudolph's friendship level is at least 30FP

14-4: Hiding the Fossil

When: Year 1, Winter 15th-19th
Where: When you leave your house
Requirements: You've mined at least 25 items (not mineral crystals)

Rudolph recently found a new fossil, and even though he works for Funland, he feels bad giving this fossil to them. He instead wants to hide the fossil. The rockslide area of the mine is now unlocked.

14-5: Close Call

When: Year 1, Winter 21st-25th
Where: Mine
Requirements: Rudolph's friendship level is at least 40FP

It's time to dig up the hidden fossil again, but the mine is unstable!

14-6: Report from the Company

When: Year 2, Summer 16th-19th, 21st
Where: When you leave your house
Requirements: Rudolph's friendship level is at least 50FP, you've mined at least 30 items (not mineral crystals)

The event is cleared! Funland will have to make adjustments to their construction plans.

14-7: Fossil Excavation (Arms)

When: Year 2, Fall 7th-11th, morning
Where: Mine
Requirements: You've mined at least 35 items (not mineral crystals)

Rudolphhas discovered a new fossil, related to the first one.

14-8: Fossil Excavation (Legs)

When: Year 2, Fall 20th-24th, morning
Where: Mine
Requirements: You've mined at least 40 items (not mineral crystals)

14-9: Fossil Excavation (Body)

When: Year 2, Winter 3rd-7th, morning
Where: Mine
Requirements: You've mined at least 45 items (not mineral crystals)

14-10: Assembling the Parts

When: Year 2, Winter 16th-20th, morning
Where: Mine
Requirements: You've mined at least 50 items (not mineral crystals)

The fossils have all been put together thanks to your help.

14-11: The Dinosour Fossil

When: Year 3+, anytime
Where: Mine
Requirements: Completed event path 14 (completed event 14-6)

There is now a whole dinosaur exhibit at the mine using all of the fossils you and Rudolph found.






Event 15: Louis the Inventor King

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Louis

You've seen many machines in Louis's room, and he's actually always had the dream to be a great inventor. This dream will be put to the test as a mechanical crow starts causing trouble in the town. Will Louis be able to make his inventing dream come true and save the town?

*Note: Make sure to do the part-time work for Rudolph and Woody before going to far down this event path.

15-1: Louis the Inventor

When: Year 1, Spring 12th-18th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 20FP

You learn that as a hobby, Louis is an inventor.

15-2: Hybrid Crops 1

When: Year 1, Summer 2nd-7th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 25FP

Louis has been dealing with a transform machine recently and creating hybrid crops. He gives you a sample to plant on your farm.

15-3: Hybrid Crops 2

When: Year 1, Summer 21st-28th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 30FP

15-4: Hybrid Crops 3

When: Year 1, Fall 12th-18th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 35FP

Louis has perfected his hybrid crop and gives the seeds to you to plant. It should produce tomatoes and potatoes.

15-5: Opposition Towards Machinery Materials

When: Year 1, Winter 6th-12th
Where: Louis's Shop
Requirements: ---

Louis has plans to stop the mechanical crow and asks you to bring him some materials. (see event 15-6A)

15-6A: Production Start!

When: Year 1, Winter 6th-28th - Year 2, Spring 1st-5th
Where: Louis's Shop
Requirements: You have at least 1 silver ore, 1 copper ore, and 1 lumber with you

Louis thanks you for bringing him the materials he needed and gets started on his invention.

15-6B: Event Failed?

When: Year 2, Spring 7th-12th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You see evet 15-5 but you miss event 15-6A

The event fails if you can't bring Louis the materials on time.

15-7: Introducing Scarecrow

When: Year 2, Spring 26th-30th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Louis's friendship level is at least 40FP

Test run for Louis's invention... não vai tão bem.

15-8: The News of Machine Break Away

When: Year 2, Fall 11th-15th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Louis's friendship level is at least 55FP

Mecha robots from Funland have gone out of control, but Louis thinks he can help stop them. He needs you to bring him some more ore.

15-9A: Powered-up Scarecrow

When: Year 2, Fall 11th-29th (right after event 15-8)
Where: Louis's Shop
Requirements: You have 1 orichalcum and 1 gold ore with you

Louis starts working again on his scarecrow. After you see this event, Louis will not be available until after you finish the whole event path.

15-9B: Event Failed?

When: Year 2, Winter 1st-5th (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: You experienced event 15-8 but not event 15-9A

The event will fail if you don't bring the ore to Louis on time.

15-10: Against Mechanical Crow

When: At least one day after event 15-9A, until Fall 28th.
Where: When you leave your house
Requirements: You experienced event 15-9A

Louis has finished his mecha scarecrow and saved the day - Event is cleared!

15-11: Louis' Research

When: Year 2, Winter 8th-13th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 60FP

Leaf Valley is getting lots of attention from reporters that are interested in Louis and his invention.

15-12: High Tension

When: Year 2, Winter 15th-20th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 65FP

Louis tells you the exciting news that many companies outside of Leaf Valley have approached him asking him to help them develop new products.

15-13: Developing

When: Year 2, Winter 22nd-28th
Where: Louis's Shop
Requirements: Louis's friendship level is at least 70FP

15-14: The Tower of Scarecrow

When: Year 3+, anytime
Where: Louis's/Lyla's shop
Requirements: Completed event path 15 (completed event 15-10)

Louis has had to build many more scarecrows because of the huge demand for them.






Event 16: The Legendary Baker

Type of Event Path: Tourist Spot
Main Character Involved: Ronald

Ronald has been dreaming of becoming a famous baker. Could he make his dream come true before Leaf Valley is demolished by Funland?

Note: You'll have to plant and harvest many crops if you follow this event path (many of the sub-events require you to ship a certain number of crops).

16-1: Take it Easy 1

When: Year 1, Spring 23rd-26th (clear or cloudy)
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 20FP

Ronald encourages you to take some time out of your busy day to relax.

16-2: Take it Easy 2

When: Year 1, Summer 6th-10th
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 25FP

16-3: Take it Easy 3

When: Year 1, Fall 5th-9th (clear or cloudy)
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 30FP

16-4: Special Recipe

When: Year 1, Fall 19th-23rd (clear or cloudy)
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 35FP

Ronald makes his special recipe for you to help you replenish some fatigue/stamina.

16-5: Invitation

When: Year 2, Spring 2nd-6th (clear or cloudy)
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 40FP

Ronald invites you over to his place because he's worried you're working too hard.

16-6: Dance Lesson

When: Year 2, Spring 16th-20th
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 45FP

Apparently Ronald loves to dance and offers to teach you a special dance of his.

16-7: Bread Pledge

When: Year 2, Summer 16th-21st (clear or cloudy)
Where: When you leave your house
Requirements: Ronald's friendship level is at least 50FP, you've shipped at least 64 crops

Ronald asks you to deliver some bread to the Funland guys at the Church.

16-8: Do You Sell It In the City?

When: Year 2, Summer 16th-25th
Where: Grocery
Requirements: event 16-7

Ronald is happy people like his bread but says he doesn't want to sell his bread in the city.

16-9: New Type of Bread

When: Year 2, Fall 5th-9th
Where: Grocery
Requirements: Ronald's friendship level is at least 55FP, you've shipped at least 68 crops

Charles suggests Ronald bake bread for the city, even though Ronald doesn;t want to. Ronald asks you to plant some breadfruit on your farm and bring one back to him.

16-10: Better products

When: Year 2, Fall 14th-27th (clear or cloudy)
Where: Grocery
Requirements: You have 1 breadfruit with you

You bring back one of your breadfruit crops to Ronald but it didn't turn out so great. So Ronald now gives you prized breadfruit seeds to try out.
*If you grow the prized breadfruit by the goddess spring, the crop will turn out a little better.

16-11: Consider it Done

When: Year 2, Fall 23rd - Winter 14th
Where: Grocery
Requirements: You have 1 prized breadfruit with you

You deliver the prized breadfruit to Ronald, and he tells you he can now make his new bread.

16-12: Sugar Lace

When: Year 2, Winter 16th-20th
Where: When you leave your house
Requirements: Ronald's friendship level is at least 60FP, you've shipped at least 72 crops

Ronald has created what he likes to call "Sugar Lace" bread, and has gone to the city to show it.

16-13: This Year's Best Bread

When: Year 2, Winter 24th-28th (clear or cloudy)
Where: Louis's Shop
Requirements: event 16-12

Ronald's Sugar Lace bread is a huge hit! People are sure to come to Leaf Valley now to have some of the bread - Maybe Funland will have a tougher time starting their construction. Event cleared!

16-14: Ronald's TV Appearance

When: Year 4+, anytime
Where: Grocery
Requirements: Completed event path 16 (completed event 16-13)

Ronald now has his own TV show, "How to Lead a Nice Life"!






2 comentários:

Unknown disse...

Aonde está o detonado??
eu não achei

Unknown disse...

isso ai n ajuda muito tinha q explicar melhor os eventos por exemplo por oq fazer no dia.

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